Beterschap wensen

Er is een groot verschil tussen iemand veel beterschap wensen en iemand veel sterkte wensen.
Iemand beterschap wensen wordt bijna altijd gedaan als de persoon in kwestie ziek is. Het is dan ook vaak veel eenvoudiger om beterschap te wensen, dan als je iemand sterkte moet wensen... Ik geef alvast een klein voorbeeldje;

Nog niet zo lang geleden, had een goede vriend van mij een ongeval met zijn wagen. Het gebeurde aan een gewoon kruispunt, zoals er zovele zijn... De bestuurder van de andere wagen negeerde het rode licht en reed in op mijn vriend zijn voertuig. Met als gevolg dan mijn vriend in het ziekenhuis belande en meerdere breuken had opgelopen.
Als je dan op bezoek gaat, dan ga je best naar daar met de perfecte beterschap wensen. Of gewoon een ideale beterschap wens zoals; Veel beterschap toegewenst! Ik hoop dat je snel weer beter wordt!

Stel u nu voor dat het ongeval fataal was afgelopen...
Dan kon ik enkel nog maar naar zijn familie gaan om hen veel sterkte te wensen bij het verlies van hun zoon (kleinzoon, ...).

Bij deze hoop ik dat je zo weinig mogelijk mensen sterkte moet toe wensen, maar dat je vaker mensen veel beterschap moet toe wensen!